SEMELIŠKIŲ GIMNAZIJA
Trakų g. 73, Semeliškės, Elektrėnų sav.; į.k. 190664977; semeliskes@gmail.com; tel (8 528) 32 537

PRADŽIA
Neįgaliems

PROJEKTAS „MES IR JŪRA“

Išvyka į Molėtus
   Vykdydami Elektrėnų savivaldybės švietimo ir ugdymo programos vaikų socializacijos projektą „Mes ir Jūra“, siekdami labai geros mokymosi motyvacijos, pavyzdingo mokinių lankomumo, birželio 12 d. Semeliškių gimnazijos gimnazistai kartu su projekto vadove – direktoriaus pavaduotoja ugdymui A. Dzikevičiene, matematikos mokytoja O. Bukiniene ir vokiečių kalbos mokytoju P. Liperskiu vyko į netradicinę, pažintinę-edukacinę pamoką Klaipėdoje.
   Persikėlę į Smiltynę, seniausią Kuršių Nerijos gyvenvietę, aplankėme Pajūrio žvejo etnografinės sodybos kompleksą ir laivų – veteranų ekspoziciją. Moksleiviai susipažino su jūrinės žūklės tradicijomis bei pajūrio žvejų gyvenimu. Čia eksponuojami laivai yra plaukioję ne tik Baltijos, bet ir Atlanto vandenyse.
   Delfinariume stebėjome edukacinį-pramoginį delfinų pasirodymą, skirtą supažindinti lankytojus su šiais nuostabiais gyvūnais, siekiant, kad žmogus saugotų ir tausotų jų natūralią aplinką – jūrą.
    Jūrų muziejuje leidomės į intriguojančią kelionę nuo Lietuvos upelio, ežero, per Baltijos ir Šiaurės jūras į tropinius vandenis. Stebėjome akvariumų gyvenimą iš vidaus, žiūrėjome žuvytėms į akis. 24 akvariumuose gyvena apie 100 šiltųjų vandenų, 60 gėlavandenių žuvų ir bestuburių rūšių. Mokinių akį patraukė koralinių rifų, vėžiagyvių akvariumai, didžiulė moliuskų kriauklių kolekcija. Muziejaus puošmena – 18 m. ilgio perregimas akrilo tunelis, kuriame stebindami savo dydžiu, plaukioja eršketai, menkės, lašišos. Tunelyje pasijutome tarsi povandeniniame pasaulyje, nes buvome po vandeniu tiesiogine šio žodžio prasme.
   Per keturių bukų giraitę pasukome Baltijos jūros link. Nors jūra buvo ir šalta, bet gaudėme „pirmąją bangą“ ir mėgavomės šiltais saulės spinduliais. Šiek tiek pailsėję, grįžome į Klaipėdą, trečią pagal dydį Lietuvos miestą, vienintelį uostą. Vokiečių kalbos mokytojas P. Liperskis pravedė ekskursiją po Klaipėdos miestą ir supažindino su turtinga miesto istorija, tradicijomis, unikalia architektūra.
   Apžiūrėjome reprezentacinę miesto vietą – Teatro aikštę. Jos puošmena – ,,Taravos Anikės“ skulptūra, skirta Klaipėdoje gimusio poeto, Karaliaučiaus universiteto profesoriaus S. Dacho, populiariausiai eilėraščio herojei. Apžiūrėjome fachverkinės statybos pastatus, esančius tarp Didžiosios vandens gatvės ir Turgaus aikštės. Matėme vieną iš Klaipėdos miesto simbolių – „Meridianą“. Šalia burlaivio ant Kalvarijų gatvės stogo „sėdėjo“ kaminkrėtys. Pasak legendos, patrynus namo sienoje įmūrytą kaminkrėčio apsiausto sagą, būtinai nusišypsos laimė. Paglostę granitinio „Senamiesčio katino“ uodegą ir sugalvoję norus, išbandėme ar jis turi slaptų galių. „Stebuklingajam peliukui“ savo norus šnibždėjome į ausį.
   Užlipome į Jono kalnelį, kuris yra išlikusi didingos Klaipėdos fortifikarinės (gynybinės) sistemos dalis. Lankėmės Klaipėdos pilies muziejuje, susipažinome su miesto pilies –tvirtovės, anuomet vadintos „Memelburgu“ gimimu ir raida.
   Kruizinių ir karinių laivų terminale matėme skulptūrų kompoziciją „Vaikystės svajonė“. Stebėjome kaip rankiniu būdu pasukamas vienintelis tokio tipo mechanizmas Lietuvoje - „Jūros vartų tiltelis“.
   Tokia buvo Semeliškių gimnazijos gimnazistų ir juos lydėjusių mokytojų diena Klaipėdoje: turininga, nuostabi, kupina neišdildomų įspūdžių.

Elektrėnų sav. Semeliškių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Asta Dzikevičienė