SEMELIŠKIŲ GIMNAZIJA
Trakų g. 73, Semeliškės, Elektrėnų sav.; į.k. 190664977; semeliskes@gmail.com; tel (8 528) 32 537

PRADŽIA
STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
KORUPSIJOS PREVENCIJA
VEIKLOS SRITYS
GALERIJA
Neįgaliems

Emocijų atpažinimo ir išraiškos grupiniai užsiėmimai, grįsti dailės ir muzikos terapijos metodais

Išvyka į Molėtus
   Vasarį paskelbus sveikatingumo mėnesiu, Semeliškių gimnazijoje vyko užsiėmimai, skirti psichikos sveikatai sustiprinti. Visą mėnesį Semeliškių gimnazijoje vyko grupiniai dailės ir muzikos terapijos užsiėmimai, skirti savo emocijų atpažinimui bei jų išraiškai, kuriuose dalyvavo 1-11 klasių mokiniai.
   Mokiniai, klausydami relaksacinės muzikos, buvo prašomi užsimerkus įsiklausyti į save, savo pojūčius, emocinę būseną, atkreipti dėmesį, kaip būtų galima spalvomis, formomis, figūromis perteikti vaizdu, tai, ką jie jaučia. Pavykus pamatyti vaizdą, mokinių buvo prašoma piešimo priemonių pagalba perkelti matytą reginį ant popieriaus lapo, laisvai fantazuojant ir nevaržant savęs jokiomis taisyklėmis. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai galėjo pasidalinti piešimo patirtimi – kaip jie priėmė ir atliko užduotį, kas vyko, ką jie jautė. Buvo prašoma praplėsti pasakojimą apie piešinio dalis, tikslinant, aiškinant, apibūdinant figūras, formas, spalvas, atvaizdus, objektus, žmones. Mokiniai apie savo piešinį galėjo papasakoti visai grupei, arba atskleisti jo detales asmeninio pokalbio metu.
   Moksliniais tyrimais įrodyta, kad dailės terapija yra puiki priemonė emociniam intelektui ugdyti. Lavinant vaiko vaizduotę, galime padėti jam išreikšti tai, ką kartais sunku pasakyti žodžiais, tokiu būdu skatinama jausmų iškrova. Šis metodas nereikalauja specialių meninių sugebėjimų, svarbus pats kūrybinis procesas.
   Pasak geštalto psichoterapijos atstovės, vaikų ir paauglių psichoterapeutės Violet Oaklander, vaiko gyvenimas paprastai yra lygiai toks pat, kaip ir vaizduotėje. Taigi piešiniai, kuriuose galima laisvai fantazuoti, leidžia mums pažvelgti į vaiko vidinį pasaulį. Galime atskleisti, kas laikoma paslėpta ar ko yra vengiama, taip pat iš vaiko perspektyvos pamatyti, kas vyksta jo gyvenime. Pats piešimo veiksmas, savaime, be jokios psichologo intervencijos, yra galinga saviraiškos priemonė, padedanti atrasti savo tapatybę ir išreikšti jausmus. Taigi kviečiu visus į mažą kelionę, kur piešinių pagalba galėsite vaiko akimis pažvelgti į jo pasaulį, pamatyti tai, kas jiems svarbu, prisiliesti prie to, ką jie jaučia.


Semeliškių gimnazijos psichologo asist. A. Petrauskaitė