SEMELIŠKIŲ GIMNAZIJA
Trakų g. 73, Semeliškės, Elektrėnų sav.; į.k. 190664977; semeliskes@gmail.com; tel (8 528) 32 537

PRADŽIA
STRUKTŪRA IR KONTAKTAI
ADMINISTRACINĖ INFORMACIJA
KORUPSIJOS PREVENCIJA
VEIKLOS SRITYS
GALERIJA
Neįgaliems

Dare to care: nesmurtinių santykių tarp merginų ir vaikinų ugdymas

Išvyka į Molėtus
   „Dare to care: nesmurtinių santykių tarp merginų ir vaikinų ugdymas.“ Tai projektas, kurio tikslas - didinti mokinių kompetencijas, siekiant suteikti jiems pakankamai žinių ir gebėjimų veiksmingam smurto prevencijos mechanizmui kurti. Nuo rugsėjo 16 d. iki lapkričio 29 d. gimnazijoje vyko neformali veikla skirta jaunuoliams nuo 12m. Užsiėmimų metu buvo ugdomas supratingumas apie lyčių stereotipų ir nuostatų sąsajas su smurtu lyties pagrindu. Taip pat tobulinimas dalyvių gebėjimus atpažinti skirtingas smurto formas analizuojant praktines situacijas, susijusias su mokyklos aplinka. Labiausiai į veiklas įsitraukė II - os ir III - ios gimnazinės klasės mokiniai. Žiūrėdami „Nepatogaus kino“ filmus, piešdami, diskutuodami ir klausydami vieni kitų mokiniai dalinosi savo patirtimi tokiomis temomis: Kas aš esu ir koks aš esu? Galia ir santykiai. Mano emocijos ir su jomis susijęs elgesys. Draugystė ir pagarbus bendravimas. Konfliktai ir jų sprendimo būdai.
   Gruodžio 2 d. Vilniuje vyko baigiamasis renginys „Hakatonas: meilė nėra kontrolė“, kuriame susitiko jaunuoliai ir jaunuolės iš kitų Lietuvos miestų. Renginio metu skirtingos komandos kūrė socialines kompanijas, skirtas smurto lyties pagrindu prevencijai tarp jaunų žmonių. Semeliškių gimnazijos jaunuoliai pristatė mokyklos laikraštį, kaip būsimą įrankį patiems mokiniams dalintis jiems aktualiomis temomis su gimnazijos bendruomene. Subūrę kūrybinę komandą, mokiniai su nekantrumu kurs pirmąjį mėnesio numerį.
   Taip puoselėdami saugesnę ir jaukesnę Semeliškių gimnazijos aplinką, skatiname kiekvieną mokyklos bendruomenės narį įsitraukti į įvairias veiklas, kurios yra susijusios su patyčių, smurto, alkoholio ir kitų psichotropinių medžiagų naudojimo prevencijos didinimu.
   Mokinių atsiliepimai: „...grupinėse veiklose mes išmokstame argumentuoti, išreikšti savo nuomonę, ieškoti kompromisų šiuolaikinėms problemoms spręsti. Taip pat, mes vieni su kitais artimiau susipažįstame. Šios diskusijos ir susitikimai ne tik informuoja mus, bet ir suartina. Tai gali pakeisti mūsų požiūrį į pasaulį, visuomenės surėdytus stereotipus, padeda kitomis akimis žvelgti į kitų asmenų skirtumus, mintis ir moko mus tolerancijos bei supratingumo.“
   Mažiau stereotipų – daugiau mūsų!


Mokytoja Asta Arbačiauskaitė - Dijokienė