SEMELIŠKIŲ GIMNAZIJA
Trakų g. 73, Semeliškės, Elektrėnų sav.; į.k. 190664977; semeliskes@gmail.com; tel (8 528) 32 537

PRADŽIA
Neįgaliems

Mūsų kelionė į Palemoną

Išvyka į Molėtus
   Spalio 13 dieną 7 klasės mokiniai, vadovaujami mokytojų Natalijos Jančiauskienės ir Snieguolės Klimovičienės, aplankė lietuvių poetės Salomėjos Nėries ir jos vyro skulptoriaus B.Bučo namą Palemone. Dabar jų namas – muziejus, kuriame eksponuojami šių menininkų kūriniai. Muziejuje mus pasitiko maloni gidė, kuri papasakojo, kad namą projektavo ir statė pats skulptorius B.Bučas. Tais laikais tai buvo vienas moderniausių namų Palemone. Ir dabar jis puikus, paskendęs žalumoje, dunkso tarp medžių, sodintų pačių šeimininkų. Gidė papasakojo apie Salomėjos Nėries gyvenimą ir kūrybą. Muziejaus pirmajame aukšte galėjome pamatyti visas išleistas poetės knygas, taip pat skulptoriaus B.Bučo dirbtuves, kai kuriuos jo darbus. Pakilę į antrąjį aukštą, apžiūrėjome menininkų svetainę, miegamąjį, poetės darbo kambarį. Sužinojome, kad S.Nėris mokėjo net 5 kalbas, todėl ir knygų pamatėme jos spintoje įvairiomis kalbomis. Mums labai patiko poetės portretas, kurį nutapė garsus lietuvių dailininkas A.Žmuidzinavičius. Žmonos portretą nutapęs ir B.Bučas. Mūsų dėmesį patraukė senoviniai baldai. Vienas jų – etažerė. Dar visus nustebino senovinis telefonas, kurio numeris buvo – 6. Supratome, koks retas tai buvo prietaisas. Ne kiekvienas tais laikais galėjo jį įsigyti. Sužinojome, kad mėgiamiausias Salomėjos poetas buvo vokiečių poetas J.V.Gėtė, o kompozitorius – M.K.Čiurlionis. Po to vyko edukacija ,,Išminčių kovos“, kurios metu buvome suskirstyti į 2 komandas. Reikėjo atsakyti į klausimus apie Salomėjos Nėries ir B.Bučo gyvenimą bei kūrybą. Laimėjo mergaičių komanda. Nusifotografavę prie prie šio įspūdingo namelio, patraukėme į šalia tyvuliuojančias Kauno marias. Buvo saulėta diena, tad marių vanduo mirgėjo ir tiesiog švytėjo. Pasigrožėję gamtos vaizdais, pilni nuostabiausių įspūdžių, grįžome namo.